2010. április 23., péntek

Legnehezebb mesterség

Juditti: Legnehezebb mesterség


Egy kisgyermekkoromból vissza-visszatérő emlék ötlött fel ma bennem újra, ahol egy rendezvényen voltam a szüleimmel. Jöttek-mentek körülöttünk a számomra idegen nők, férfiak, s legnagyobb bánatomra, igen kevesen álltak odébb szó nélkül. Szinte mindegyikük nekem szegezte az ilyenkor szokásos nagy kérdést, holott még az iskolás kort sem értem el, nevezetesen: ,,Mi leszel, ha nagy leszel?"
Egy ideig türelmesen felelgettem, de aztán egyre inkább untam a sok faggatózást, és amikor egy idősebb úr talált meg éppen e bosszantó kérdéssel, megmakacsoltam magam, és hetykén odavágtam neki: ,,Ember".
Nem gondoltam én komolyan, sőt, egyáltalán nem gondolkodtam azon, hogy mit is mondok, leginkább csak amolyan durcás nyelvelésnek szántam, de a férfi komolyan vette. Elismerően pillantott rám, és így felelt: ,,Kislányom, a világ legnehezebb mesterségét választottad. Kívánom, hogy legyen hozzá erőd!"
Nagyon meglepett a válasz, sokat töprengtem rajta azóta is, és most már biztosan tudom, hogy igaza volt ennek az úrnak.
Nagyon kell igyekeznem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése