2010. június 12., szombat

Sütöttem


Ma egyik fiamat várom estére, sütöttem kígyórétest:-)



Kígyórétes

2 dkg élesztő
50 dkg liszt
1 dl tej
3 evőkanál cukor
25 dkg vaj vagy margarin
2 tojás
+ a töltelék alapanyagai /mák, dió, alma, pudig, túró ízlés szerint./

Elkészítés

2 dkg élesztőt 1 dl tejben 1 kávéskanál cukorral felfuttatsz. 25 dkg vajat vagy margarint habosra keversz, 2 evőkanál cukrot, 1 tojást, 1 tojás sárgáját, csipetnyi sót hozzáadsz, összekevered, hozzáadod a felfuttatott élesztőt, majd 50 dkg lisztet.
Összegyúrod 4 bucit csinálsz belőle. Kb. 50x25 cm nagyságú téglalapot nyújtasz egy buciból. Nagyjából, függőlegesen 3 részre osztod szemmel a kinyújtott tésztát a két külső részét bevagdalod, hogy utána a tészta közepére tett töltelékre tudd hajtogatni, hogy úgy nézzen ki, mint egy hajfonat.
A tésztát betöltés előtt megszórod egy kis prézlivel, esetleg darával, hogy a töltelék - ha véletlenül túl nedves lenne - ne áztassa el a tésztát.
Betöltöd ízlés szerint, tetejét megkened tojással, be a sütőbe, közepes lángon kb. 20 perc.
Jó étvágyat hozzá:-))

2 megjegyzés:

  1. Jó meleg lehetett a konyhádban:))
    De biztos megérte! Nagyon finomnak néznek ki.
    Én ma 1 kockát tudtam csak horgolni, de azt is nehezen, állandóan odaragadtam a tűhöz...

    VálaszTörlés
  2. Nem baj, nem kell sietni, csak szépen, nyugodtan. Talán a jövő héten könnyebb lesz, nem lesz ennyire meleg.

    Képzeld, még így, hogy sütöttem is, mégis a konyha a leghűvösebb helyiség.

    VálaszTörlés